divendres, 23 de setembre del 2016

Setmana del 19 al 23 de setembre!






 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 Hola famílies i Bon divendres !


Ja estem de tornada. Voleu saber com hem pasat la setmana a les Orenetes? si? doncs somi...

La setmana ha estat plena d'aventures i emocions, perquè , papas, el fet de venir cada dia a la nostra escola i veure que ens han preparat les Mestres per pasar-ho bé ja és tota una aventura.

Aquesta setmana ha estat tot molt bé, els nervis dels primers dies i els plors de l'adaptació ja han pasat i ara podem dir que el curs ha començat.
 
Amb els nostres moments de mimitos, de jocs, d'activitats... però sobre tot amb els moments de felicitat que ens donen els petits, que ens omplen tant a les Mestres quan els veiem tant contents, com si estiguessim a casa seva, com la petita familia que som i que cada dia es va consolidant més i més.

Aquesta alegría, aquesta felicitat dels vostres i també una miqueta els nostres infants ens l'encomanen dia a dia, i això fa que ens ajudin a crèixer com persones, com a professionals, per poder gaudir cada dia de la nostra tasque i la nostra labor envers als infants dins i fora de l'aula.  

Cada grup ha fet coses diferents  depenen del moment i la necessitat del grup:
 

KOALAS

 

Els Koales tot i que son els més petits de l'escola,  han treballat de valent.

La seva mestre la Merce, els hi ha preparat un munt d'activitats, de les que han gaudit moltíssim .

Han fet titelles representant el conta d'en Patufet ...
 
com els hi ha agradat!!!, sobre tot, perquè les han pogut tocar i jugar amb elles...
 
Ara quan ha arribat el moment de la cançó d'en Patufet ha estat el millor de tots, feien palmetes, ballaven...
 
Es que papas, aquest conta te una cancó molt xula que diu així:
 

 
 

També han fet la panera dels trèsors, amb la finalitat de que cada infant pugui  descobrir  i crear el seu propi joc.

Aprofitem per explicar qué és la panera dels tresors i fer una proposta de joc, com recurs educatiu perquè ho posseu en pràctica a casa.
A veure que us sembla.
 


LA PANERA DELS TRESORS.

Us proposem una recepta molt sensorial per despertar els 5 sentits.
 
Es tracta d’una panera dels tresors que us acompanyi i vagi creixent, a poc a poc, amb els vostres infants.
 
Animeu-vos a experimentar, jugar, crear, descobrir en família i anar omplint  la panera amb els petits tresors de la vostra vida quotidiana.
 
No tot és susceptible d’anar a parar dins la panera dels tresors del vostre petit/a però de ben segur que si afileu la mirada descobrireu que a casa hi teniu molts objectes esperant a convertir-se en la millor de les joguines.
 
Us heu adonat que els vostres petits/es juguen sovint amb tot allò que no és estrictament una joguina (les vostres claus, el tornavís per colocar les piles, el pot buit del iogurt…)?
 
La panera dels tresors és una proposta de joc de manipulació i exploració adequada per nadons de 6 mesos a 12 mesos aprox. És necessari que l’infant tingui la capacitat de mantenir-se assegut a terra sense ajuda per començar a jugar-hi i això sol passar al voltant dels 6 mesos. A partir dels 12, les necessitats del seu desenvolupament evolutiu i maduratiu canvien i la panera es pot anar transformant en una proposta de joc heurístic .
 
Una panera dels tresors ofereix una gran varietat d’estímuls i experiències als cinc sentits:
  • El tacte: amb la forma, la textura, el pes i la temperatura dels objectes
  • L’olfacte: amb la varietat d’olors.
  • L’oïda: amb la percussió, la fricció, el cruixit o l’absència de so.
  • El gust: amb la varietat de gustos (dolç, àcid, amarg, salat).
  • La vista: amb el color, les dimensions, la forma, la brillantor.

Desenvolupa, a més, la capacitat de concentració i atenció focalitzada i la coordinació  ull-mà-boca; participa en l’estructuració del pensament; potencia la llibertat, l’autonomia en l’acció i l’actuació al propi ritme.

Els ingredients base per crear la vostra panera dels tresors són:
 
Una panera de vímet o de roba, sense nanses, tant sòlida com sigui possible, baixa i de base plana .
 
Alguns dels objectes que podeu posar a la panera són:
  • OBJECTES NATURALS: carbasses seques petites, llimona, taronja, poma, esponja natural, plomes grosses, nous grosses, petxines, escorça d’arbre (pi, alzina, surera…), .pedra tosca, bossetes de roba amb herbes aromàtiques, etc.
  • OBJECTES DE MATERIALS DIVERSOS: cistells petits de diferents formes, pinta, cabdells de llana, calçador d’ós, raspall de fusta per a les ungles, raspall de dents, brotxa d’afaitar, pinzells, brotxa de maquillatge, taps de suro, etc.
  • OBJECTES DE FUSTA: capses de diferents grandàries, panderetes amb cèrcol de fusta, castanyoles, penjador de roba, anelles de cortina, cullera, espàtula, campanetes, etc.
  • OBJECTES DE METALL: culleres, batedor manual, penjoll de claus, trossos de cadena de tacte divers, motlles de pastís, bola per posar el te, tapadores, etc.
  • OBJECTES DE PELL, ROBA I GOMA: moneder, pilota de cuir, goma elàstica, pilota de tennis, cintes de ras, cremallera, tubs de goma, etc.
  • OBJECTES DE PAPER I CARTRÓ : llibretes, cons i tubs de cartró, capses de cartró, ninos de drap, etc.
     
L’assortiment idoni per una panera són entre 40-50 objectes. Els objectes han de ser nets (l’infant se’ls endurà a la boca ja que és la primera via de coneixement i exploració), no perillosos, que no es trenquin amb facilitat i que l’infant no se’ls pugui empassar. Cal tenir cura de presentar la panera d’una manera atractiva i amb els objectes ben distribuïts i s’ha d’anar renovant el material que es malmeti, substituint el que no desperti interès i rentant els objectes sempre que es consideri necessari.
 
De ben segur que no trobarem dues paneres iguals. Unes destaquen per la diversitat de textures, d’altres per la vivesa dels seus colors, d’altres per la originalitat dels seus elements. Jo diriria que cada panera és un món i el reflex de cada familia.
 
Heu de tenir en compte que la proposta de la panera dels tresors està composta per materials que no són joguines, per tant, sempre ha d’estar subjecte a la responsabilitat dels adults de la família per valorar la idoneïtat d’aquests materials en funció del desenvolupament de cada infant.
 
Tracteu de crear un ambient adequat per a la presentació de la panera, d’entusiasme, expectació i misteri. Està comprovat que els moments previs a l’activitat determinen la motivació dels infants.
 
Un cop ensenyeu la panera, tracteu de no intervenir en l’activitat. Penseu que qui l’ha de dur  terme és el vostre petit/a. Vosaltres hi sou presents com a punt de referència (la vostra presència afavoreix i estimula que l’infant es concentri en l’exploració, li dóna seguretat, i potència que continuï l’experimentació). Assenteu-vos a prop, de manera que pugueu observar el joc sense interferir  i anar descobrint  què  li agrada, què no li agrada, quins descobriments fa… i donant-li seguretat amb la mirada i una presència activa, receptiva, interessada i atenta.
 
Us propossem un llibre per si us engresca la proposta i voleu saber sobre aquest tema, un llibre imprescindible per descobrir els orígens de la panera dels tresors i per apropar-vos a tota la seva màgia i versatilitat és El joc de descoberta: La panera dels tresors, de Tere Majem i Pepa Òdena.
 

llibre


 A MÉS A MÉS HEM TREBALLAT:

LES EMOCIONS
 
 




A través de les carones en forma també de titella que ha fet la Merce, Content, trist, por... i com sempre acompanyant a les emocions la música que representa cada estat d'ànim, 
 

EL JOC DE FALDA


Resultado de imagen de imatges el joc de falda

PSICOMOTRICITAT

 


Han fet motricitat grossa, bellugant-se molt i molt per tota la classe, uns gatejant, altres rastrejant i altres fent croquetes...
 
AMPOLLES SENSORIALS
 
Han treballat amb ampolles sonores, ( Tot lo que sona te molt d'èxit), amb ampolles de la calma plenes d'aigua i estels de porporina que els relaxa molt...








ANIVERSARI ERIK

I per finalitzar la setmana: en celebrat l'aniversari de L'Erik que ha fet 1 anyet...

PER MOLTS ANYS ERIK!!!!!!

Quina festuqui que hem fet... hem menjat pà de pessic, l'Erik ha bufat l'espelma i hem ballat i cantat molt i molt i molt...

però no us penseu que solament els koales han estat en aquesta festa, nooooooooooo. tota, tota la nostra escola


Mare meva Merce, quina feinada!!!! Ho deixem fins divendres vinen perquè, ens has de continuar explicant  moltes més coses.

Moltes gràcies.
 

LA PROPERA SETMANA MÉS DELS KOALES
 
ELS LLEONS:

 

Els nostres mitjants de l'escola estàn creixent molt i molt ràpid.
Ara ja fan el bon dia tots asseguts al terra en forma de rotllana i la seva mestre la Maria, ja pot fer totes les petites activitats que tenia preparada per aquest moment... Visca, Visca LLEONS!!!
Cantar cançons, veure qui a vingut a l'escola i qui s'ha quedat a caseta, contar un conta i fins i tot treballar vocabulari ple de paraules noves i onomatopeies, que van repetim poc a poc...
No sabeu que contents están i com estiman a la seva Maria, que els porta tot el temps al seu costat i volen que els agafi per fer-lis moxaines i mimitos.
 
PERÒ QUINES COSES NOVES HAN FET ELS LLEONS?

Els Lleons, han tingut com a novetat la capsa de les cançons, amb les que gaudeixen més d'un dia i els permet cantar, treballar la memòria passar-ho molt bé.

QUÈ ÉS LA CAPSA DE LES CANÇONS?
  
Des dels primers moments de la vida, els infants escolten cançons i
quan arriben a l’escola ja tenen la seva petita col·lecció de melodies.
A l’educació infantil es canta molt sovint doncs és un dels      recursos més complet  per arribar a l’emoció, sentir la música,    ampliar el lèxic, aprendre moviments coordinant diferents ritmes i  conèixer les   possibilitats de la veu. Acompanyades de jocs musicals que  assenyalen els primers ritmes, les cançons s’aprenen d’oïda  però igual que a la classe es mostren textos i encara no es llegeix, caldrà mostrar partitures perquè vagin familiaritzant-se amb el codi d’escriptura de la música.
 
LA CAPSA DE CANÇONS
 
Es un recurs per presentar a l’aula les noves cançons i per recordar les conegudes.
 
CAPACITATS
  
Aprendre a pensar i a comunicar
    Progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà dels diversos llenguatges.
  Aprendre a descobrir i tenir iniciativa.
 
OBJECTIUS
    Escoltar cançons i aprendre-les.
    Gaudir de l'expressió i l'audició musical.
 Treballar les habilitats auditives.
 
MATERIAL:
   Una capsa gran de cartró 
Capsetes petites de diferents formes i mides.
Elements referents de les cançons (titelles, dibuixos, etc.)
 

 
 


A més, també han pogut experimentar i gaudir d'unes AMPOLLES SENSORIALS fetes per la Maria, que els tenen al·lucinats!
 

Els Lleons a més ja han començat a menjar solets, saben recollir les joguines i també ajudan a la Maria a recollir les cadires.
 
MARIA, QUINS NENS I NENES MÉS MACOS TENS JA ESTEM ESPERANT, EL PROPER DIVENDRES PER VEURE QUE HEU FET.
UFFF QUAN TREBALL!!!!!!!

 ELS DRACS

Els Dragonets i dragonetes están fent coses molt xules i s'ho pasen genial, la seva mestra la Isabel, ha preparat diferents activitats per aquesta setmana, totes relacionades amb un petit projecte que es diu "LA VEREMA"
Amb aquest projecta estàn aprofitan per treballar:
la memoria, la comunicació, l'entorn natural, els hàbits, l'expressió plàstica, els colors, les formes...
Us fem cinc centims de petites coses que hen apres: 
 cançons:  com la de trepitjar el raïm que diu així:
 
 
Xip xap, xip xap
 
Trepitgem, trepitgem
Xip xap, xip xap,
Trepitgem el raïm.
 
També memoritzant petites endevinalles, dites i poemes que els dracs han portat a la classe per fer el mural de la verema.
Potser totes no les aprendran, però no importa, perquè el que si fan es escoltarles i fins i tot demanar que la seva mestre les llegeixi ...
 
Una de les dites que intentan aprendre es aquesta:
 
També han aprés les parts de la vinya:
arrel, soca, pampol i raïm... el sarment i el circell no els han aprés massa complicat...
 
 PERÒ PAPAS... NO PENSEU QUE TOT EL DIA ESTEM TREBALLANT...
Però papas no us penseu que tot ha estat treball, noooo, per nosaltres els dragonets i dragonetes lo més important es estimar-nos, i dedicar una bona estona al dia a jugar, a estimar-nos i a riure molt... SOBRE TOT A SER FELIÇOS...
 
CONTINUARÀ...
 
 
PETITA INFORMACIÓ I RECOMANACIÓ DE DRACS ALS PAPAS...
 
AQUEST ÉS UN LLIBRE DIVERTIT QUE US ACONSELLEM PER EXPLICAR LA VEREMA ALS PETITS.
 
 
 
 
 QUÈ ÉS UN PROJECTE?
 
Un projecte interdisciplinari és un  treball que parteix d’un context i que requereix l'aplicació de coneixements de diverses àrees. La seva metodologia facilita l’adquisició de competències bàsiques  donat que  prioritza la construcció del propi coneixement, incentiva processos d’investigació, potència el treball cooperatiu i facilita la comunicació i el diàleg.
 
Per on començar?
  • Triar el tema.
  • Escollir la presentació del producte final del projecte o manera com l'alumnat, en grup o individualment, exposarà els resultats dels aprenentatges: PowerPoint, mural, exposició oral...
  • Fer la tria de les àrees i continguts transversals que incidiran en cada projecte.
  • Relacionar els objectius generals de l'etapa i esl competencials dels àmbits o matèries amb els continguts a desenvolupar.
  • Destriar els continguts mínims de treball, relacionar-los amb les competències transversals i tenir en compte la metodologia.
  • Fer la temporització: sessions quinzenals, setmanals o diàries.
  • Desenvolupar les activitats d'avaluació segons els objectius proposats.
  • Treballar cada objectiu amb diferents activitats i recursos varis
 
 

 

DINOSAURES

 
Els Dinosaures han fet la setmana de les emocions
 
Amb la Clara la mestra de Dinosaures els nens i nenes han fet educació emocional... Cada dia han treballat una emoció diferent.
 
L'alegria, la tristesa, la por i la ràbia. Cada dia, amb ajuda de les famílies, han portat diferents materials (fotografies, imatges, cançons, llibres, contes, retallls de revista,...) i amb tot plegat han fet un mural, on poden identificar de manera molt visual com se senten en cada moment. També han creat un petit dossier amb totes les activitats que han fet.
 
QUÈ ES L'INTEL.LIGÈNCIA EMOCIONAL?
«A grans trets, la intel·ligència emocional és l’habilitat per prendre consciència de les emocions pròpies i alienes, i la capacitat per regular-les.»
 
 Resultado de imagen de imatges llibres intel.ligencia emocional
Llibres recomenats per saber més sobre Intel.ligència emocional:
 
 
 
Resultado de imagen de imatges llibres intel.ligencia emocional
Resultado de imagen de imatges llibres intel.ligencia emocional


Resultado de imagen de imatges llibres intel.ligencia emocional


ESPEREM US HAGI AGRADAT I LES PETITES COSES QUE HEM COMPARTIT AMB VOSLTRES US SIGUIN D'UTILITAT.
 
BON CAP DE SETMANA!!!





 
 
 
 
 

 

 
 
 
 


 

 

     



 
 



 
 





 

 
 


     
     
     




     
     

    Cap comentari:

    Publica un comentari a l'entrada